SIBIU – Registrul electronic de evidență a zilierilor, disponibil prin aplicația ”Inspectia Muncii”, a devenit obligatoriu din data de 25 iulie 2020

0
153

În MONITORUL OFICIAL nr. 651 din 23 iulie 2020, a fost publicat Ordinul nr.1140/13.07.2020 al Ministrului muncii şi protecţiei sociale, pentru aprobarea Metodologiei de întocmitere şi transmitere a Registrului electronic de evidenţă a zilierilor, precum şi înregistrările care se efectuează în acesta.

Persoanele care utilizează zilieri pentru diferite activități cu caracter ocazional sunt obligate să înregistreze activitatea prestată de zilieri în registrul electronic, renunţându-se astfel la registrele clasice. Ordinul stabilește ca instrument de lucru pentru angajatorii care folosesc zilieri în activitatea pe care o desfășoară, aplicația mobilă denumită „Inspectia Muncii”.

Aplicația „Inspectia Muncii” este pusă la dispoziție gratuit și este disponibilă, în funcție de sistemul de operare al dispozitivului mobil, prin accesarea aplicațiilor PlayStore sau AppStore.

Toate informațiile necesare unui utilizator al aplicației mobile „Inspectia Muncii” se pot obține accesând site-ul I.T.M Sibiu, unde sunt disponibile: Manualul de utilizare a aplicației mobile „Inspectia Muncii, Manualul de utilizare a aplicației web din portalul Inspecţiei Muncii, termenii şi condiţiile de utilizare a aplicaţiei, răspunsuri la întrebări fecvente privind REGISTRUL ELECTRONIC DE EVIDENȚĂ A ZILIERILOR.

Pentru înființarea Registrului, beneficiarii de lucrări care utilizează zilieri trebuie să obțină numele de utilizator și parola de la Inspectoratul Teritorial de Muncă în a cărui rază teritorială își au sediul, documentele necesare în acest scop putând fi transmise prin email sau depuse fizic la sediul I.T.M.. Utilizatorul care obține parola de acces poate să autorizeze mai multe numere de telefon din care să se poată opera în aplicație.

Sistemul aferent REGISTRULUI ELECTRONIC DE EVIDENŢĂ A ZILIERILOR are două componente principale: partea de administrare operată de către beneficiar prin aplicatia web, şi partea de completare şi transmitere a registrelor operată de persoanele desemnate de către beneficiar, adică utilizatorii, prin intermediul aplicaţiei mobile şi/sau aplicaţiei web.

Beneficiarul (adică administratorul contului) obţine mai întâi parola de la ITM, iar apoi îşi autorizează utilizatorii.

Utilizatorii desemnaţi de către beneficiar nu au nevoie de parolă pentru a-şi desfăşura activitatea. Atât aplicaţia mobilă cât şi aplicaţia web pot fi utilizate de un utilizator fără a avea parolă, după ce a transmis o solicitare ce acces care a fost aprobată de beneficiar.

Inspecţia Muncii pune la dispoziţia beneficiarilor/utilizatorilor un centru de suport tehnic, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 09:00 – 18:00.

Pentru suport tehnic sau sugestii referitoare la Registrul electronic de evidență a zilierilor, se transmite e-mail la adresa:

suportzilieri@inspectiamuncii.ro.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.