Tribunalul Sibiu – comunicat masuri suplimentare Covid – 19

0
265

Având în vedere evoluția amenințării create de infecţia cu Corona virusul SARS – CoV – 2, motivat de necesitatea prevenirii răspândirii infecţiilor respiratorii cauzate de Corona virusul SARS – CoV – 2 și având în vedere faptul că evoluția infecţiei cu Corona virusul SARS – CoV – 2, la nivel național, poate să ajungă în stadiul de epidemie,

Adunarea Generală a judecătorilor din cadrul Tribunalului Sibiu, întrunită în ședința din data de 11.03.2020, a decis în unanimitatesuplimentarea măsurilor dispuse în scop preventiv, astfel că începând cu data de 13.03.2020:

  • Se vor soluționa doar cauzele în privința cărora legiuitorul a stabilit caracterul urgent, în funcție de specificul fiecărei secții, conform anexei la prezenta hotărâre, precum şi în cauzele penale în care există posibilitatea împlinirii termenului de prescripție a răspunderii penale.
  • Se vor soluționa şi cauzele fără caracter urgent, doar în măsura în care părțile au menționat sau vor menționa că sunt de acord cu judecarea cauzei în lipsa lor, urmând a se amâna pronunțarea hotărârii pentru a se da părților posibilitatea depunerii concluziilor scrise. În măsura în care părţile nu declară că sunt de acord cu judecarea cauzei în lipsa lor, acestea se vor amâna pentru o dată ulterioară.
  • Pentru dosarele noi se va fixa primul termen de judecată începând cu luna aprilie, dacă legea nu prevede imperativ un termen mai scurt.
  • Se va interzice accesul publicului în incinta clădirii Tribunalului Sibiu, cu excepția părților din cauzele urgente, în cazul în care prezența lor este obligatorie, precum şi a avocaților care au delegații în dosare.
  • Se recomandă depunerea înscrisurilor prin mijloace de comunicare electronică permise de lege (e-mail, fax), urmând ca originalul acestor înscrisuri să fie transmis prin poștă, dacă este solicitat de instanţă. Pentru actele care urmează a fi aduse de părţi în materialitatea lor, preşedintele tribunalului va stabili o procedură de lucru.
  • Studiul dosarelor la bară este interzis, urmând ca părţile să ia cunoştinţă despre conţinutul actelor de la dosar fie prin accesarea dosarului electronic, fie prin lecturarea acestora în sala de judecată de către grefierul de şedinţă sau de președintele completului de judecată. Este permisă şi recomandată fotocopierea respectivelor înscrisuri de la dosar cu mijloace proprii.

Începând cu data de 13.03.2020, acțiunile judecătorești sau orice alte acte vor fi depuse la Tribunalul Sibiu prin mijloace de comunicare la distanță, sau personal în locul special amenajat la intrarea în sediu, în intervalul  orar 8,30 – 12.30.

Începând cu data de 13.03.2020, studiul dosarelor nu va fi permis decât în format electronic, utilizându-se aplicația electronică a dosarului pe bază de parolă și utilizator (prin accesarea www.tribunalulsibiu.ro), sau în cadrul instanței (doar pentru dosarele cu termen în următoarele 10 zile calendaristice), în locul special amenajat la intrarea în sediu  prin accesarea computerelor puse la dispoziția publicului cu asistența personalului arhivei,în intervalul orar 9-12.

Biroul de informare și relații publice din cadrul Tribunalului Sibiu poate fi contactat în această perioadă exclusiv prin intermediul telefonului (0269/217104, int. 131) sau adresa de e-mail: tribunalul.sibiu@just.ro.

Procedura de lucru efectivă a compartimentelor din cadrul Tribunalului Sibiu este stabilită prin Decizia nr. 2/2020 și prin Decizia nr. 3/2020 de președintele instanței. Cele două decizii sunt publicatepe portalul instanței.

În data de 30.03.2020 se va proceda la reevaluarea situației în funcție de evoluția răspândirii virusului la nivel național.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.