Sindicaliștii au învins. Șeful de la Romatsa, Ion Aurel Stanciu, demis

0
332

Directorul Romatsa, Ion Aurel Stanciu a fost ”schimbat” din funcție și numit rapid secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Sindicaliștii câștigă astfel bătălia cu șefia companiei.

Greva generală anunțată se sindicaliștii de la Romatsa, de la 1 septembrie, care ar duce la paralizarea traficului aerian în România, e ca și anulată.

Sindicaliștii au reușit să-l debarce pe Ion Aurel Stanciu de la șefia Romatsa.

Directorul Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian, Ion Stanciu a fost ”convins” să renunțe la șefia companiei și să fie numit secretar de stat la Transporturi. Decizia a fost deja publicată în Monitorul Oficial.

Controlorii de zbor au anunţat că intră în grevă generală marţea viitoare, nemulţumiţi de conducere şi de faptul că nu au contract colectiv de muncă.

Sindicaliştii ROMATSA fac dezvăluiri care provoacă îngrijorare referitoare la siguranţa traficului aerian pe deasupra României. Controlorii de trafic, care de câteva luni poartă un adevărat război cu directorul ROMATSA, spun că, din cauza echipamentelor depăşite, ajung să piardă contactul cu avioanele.

Acest sistem, dacă ne dispar avioane de pe ecran, nu se aude bine în frecvenţă, nu putem să îl reparăm, nu sunt specialiştii care l-au creat, italienii de la care îl cumpăraserăm, pentru că n-au vrut să mai dea bani, azi nu mai avem acest contract de mentenanţă. Foarte multe ţinte care au dispărut de pe ecran. Ţintele sunt avioanele. Tu vezi pe ecran o ţintă, să zicem TAROM 234 şi, la un moment dat, dispare, nu mai vezi nimic, nu mai există informaţia respectivă. Pot să îl coordonez dacă vorbesc cu el, dar, practic, în momentul ăla nu îl mai văd”, susține Gabriel Tudorache, lider de sindicat, problemele cu care se confruntă angajaţii. 

Managerul Ion Aurel Stanciu spune că acuzaţiile sunt nefondate şi că le va demonta printr-o situaţie referitoare la siguranţa traficului din ultimii ani: Afirmaţiile sunt foarte grave, ale unor oameni care lucrează de mulţi ani în ROMATSA, care ştiu foarte bine că acest sistem a funcţionat şi funcţionează încă, al firmei Selex. Este un sistem care trebuie înlocuit. (Un nou program, n.r.) a fost contractat de acum doi ani, în cadrul programului ROMATSA Air Trafic Management 2015 Plus, cu firma Indra. Un nou program, care va fi compatibil cu toate sistemele din Europa în următorii 10-15 ani. 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.