Podul din dreptul Pietei Cibin a fost redat traficului

0
1143

Noul pod de peste Cibin a fost dat in circulatie incepand de marti. Lucrarile au costat 13,1 milioane de lei si nu 18 milioane cat se estimase initial. Constructorul mai are de realizat cateva lucrari minore pe sub pod insa acestea nu vor afecta in nici un fel traficul. Termenul initial de predare a constructiei era aprilie 2016. Veste buna pentru soferii sibieni. Podul de peste Cibin, din dreptul pietei cu acelasi nume, a fost redat de marti traficului. Vorbim despre o constructie impozanta, pentru realizarea careia s-a lucrat aproximativ un an de zile. Podul a fost dat in circulatie cu aproximativ 4 luni mai devreme decat era prevazut in contract. Ba mai mult, datorita faptului ca toate componentele podului au fost realizate in tara noastra, s-a facut si economie la buget. Costul constructiei a fost de aproximativ 13 milioane de lei comparativ cu estimarea initiala de 18 milioane de lei. Banii economisiti vor fi folositi de municipalitate pentru realizarea altor obiective de infrastructura.
Pentru realizarea acestei constructii si-au dat mana doua firme din Sibiu, una din Galati, alta din Valcea si inca o firma din Bucuresti.
Desi lucrarile au o garantie de 5 ani de zile, constructorii estimeaza ca durata de viata a acestuia ar putea merge spre cateva zeci de ani.
Podul va avea pe sub alei de promenada pe marginea Cibinului. Acestea nu se vor mai inunda insa asemeni celor de la podul Neculce. Si asta pentru ca au fost montate guri de scurgere care duc apa in rau. Sibienii vor putea savura plimbarile pe sub podul din dreptul Pietei Cibin abia in luna aprilie a anului viitor cand lucrarea de sub pod va fi complet finalizata. Primele lucrari la pod au inceput in luna august 2014 iar de la jumatatea lunii noiembrie a anului trecut vechiul pod a fost inchis circulatiei. Pietonii au avut la dispozitie o pasarela din lemn si structura metalica realizata de catre constructor. S-au inceput demolarile, s-a continuat cu devierea retelelelor de apa, canalizare, gaz, energie electrica si telecomunicatii iar mai apoi a fost mutata statia hidrologica. Pentru pilonii de sustinere a podului s-au facut forari la o adancime de 20 de metri in pamant. Elementele metalice ale podului au fost fabricate in mare parte in Pitesti iar apoi au fost transportate in regim de transport rutier agabaritic. Suprastructura podului este sustinuta de patru arce metalice prinse doua cate doua in zona trotuarelor. Podul are o deschidere de 35 de metri.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.