De ce Facebook nu te mai indeamna sa-ti pui la profil „steagul solidaritatii”

Daca anul trecut sau in urma cu doi ani, dupa fiecare atac terorist din Europa, soldat cu victime, multi internauti isi puneau la poza de profil steagul tarii-victime, acest lucru nu s-a mai intamplat in ultima vreme, in pofida numeroaselor acte teroriste de pe continent, din tari ca Anglia, Franta sau Germania.

Explicatia nu e aceea ca oamenii si-au pierdut brusc compasiunea, ci ca reteaua sociala care permitea aceasta functie, Facebook, si-a schimbat politicile.

Functia fusese introdusa in noiembrie 2015, dupa atentatele de la Paris, care au lasat in urma 130 de morti. Au aparut atunci hastaguri ca #prayforparis sau #jesuisparis, care au impanzit Internetul cu repreziciune. In numai trei zile, mai bine de 120 de milioane de oameni au folosit steagul francez la poza de profil, a declarat un reprezentant al Facebook pentru Business Insider.

Insa tot atunci compania a inceput sa fie aspru criticata de alti internauti, care au scos in evidenta faptul ca Facebook nu a oferit posibilitatea utilizatorilor sa-si arate compasiunea si fata de alte tari aflate in situatii de criza: Libia sau Siria, de exemplu. A fost momentul in care Facebook si-a revizuit strategia, renuntand complet la acest filtre „de solidaritate”.

Cel mai folosit filtru de la Facebook, in afara celor adoptate din solidaritate, dupa atacurile teroriste, ramane cel cu steagul in culorile curcubeului, utilizat de 26 de milioane de oameni dupa ce Curtea Suprema din SUA a legalizat casatoriile intre persoanele de acelasi sex in toate statele americane.

No Comment

Leave a Reply

*

*

POPULAR POSTS